Veel bedrijven hebben een Facebook pagina en plaatsen af en toe een bericht maar verder gebeurt er weinig. De berichten worden niet geliked of gedeeld en er wordt ook geen commentaar eronder geplaatst. Als beheerder van zo’n pagina moet je jouw aanpak aanpassen zodat er meer interactie komt op jouw pagina. Als mensen je berichten interessant en leuk vinden is er een grotere kans dat ze deze berichten ook liken en delen.

Hoe creëer ik interactie op Facebook?

Een goede manier om interactie op jouw pagina te creëren is door het stellen van vragen. Een bijkomend voordeel van het stellen van vragen is dat je ook nog waardevolle informatie kunt krijgen over jouw doelgroep. Er zijn verschillende soorten vragen die je kan stellen op jouw Facebook pagina.
Vraag jouw volgers op Facebook om te kiezen uit twee opties. Gebruik hierbij foto’s of afbeeldingen omdat deze vaker geliked en gedeeld worden dan normale tekstberichten. Verder kan je natuurlijk ook meerkeuze vragen stellen waarbij ze een keuze kunnen maken tussen de antwoorden A, B en C.
Probeer ook af en toe de “maak deze zin af” vragen. Deze zijn leuk en zorgen voor veel uiteenlopende antwoorden. Een ander idee is om jouw fans te vragen om bijvoorbeeld een nieuwe naam te bedenken voor jouw nieuwste product. Er zijn dus eindeloos veel mogelijkheden om posts te creëren die interactie bevorderen.
Hieronder een goed voorbeeld van een vraag in de vorm van een raadsel die voor veel interactie heeft gezorgd.

Interactie op Facebook

Ga zelf aan de slag en kijk wat voor soort vragen het beste werken voor jouw doelgroep. Als afsluiting wil ik je nog een tip geven voor het maken van de vragen: houd de vragen kort en makkelijk om te beantwoorden.

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *