Social media marketing is niet meer weg te denken in 2014 en 2015. Facebook, Twitter, LinkedIN, Pinterest, Instagram, en nog veel meer platformen kun je benutten om extra verkeer naar jouw webshop te krijgen. De meeste webshops in Nederland beginnen met Facebook en Twitter omdat deze websites het populairst zijn. Andere sociale media moeten echter niet onderschat worden zoals je aan het einde van de bovenstaande video kunt zien.

Facebook Marketing Tips 2014 & 2015

Om een succesvolle Facebook pagina te maken moet je van te voren een duidelijk plan hebben. Bepaal van te voren wat voor content je erop gaat zetten, hoe vaak je een bericht gaat plaatsen en hoe je interactie kunt stimuleren. In de bovenstaande video is een goed voorbeeld te vinden over het verhogen van engagement op een Facebook bedrijfspagina. Het gaat er tegenwoordig niet meer om hoeveel likes jij hebt, maar om hoeveel engagement jij hebt. Probeer je daar dit jaar op te focussen, want hoe meer engagement, hoe groter de kans is dat jouw Facebook pagina gaat groeien.

Twitter Marketing in 2014 & 2015

Twitter is iets minder populair in Nederland dan Facebook, maar er zijn ontzettend veel gebruikers actief. Grote kans dat jouw doelgroep ook op Twitter zit. Het voordeel van Twitter ten opzichte van Facebook is dat mensen je sneller gaan volgen. Als jij iemand volgt is de kans vrij groot dat deze persoon jou terugvolgt. Op deze manier kun je binnen korte tijd een groot aantal volgers krijgen. Als de persoon jou na enkele weken niet terug volgt kun jij ook stoppen met het volgen van deze persoon. Er zijn speciale tools voor die snel kunnen laten zien om welke personen het gaat. Zoals in de bovenstaande video te zien is raden wij aan om Twitter Cards te gebruiken. Twitter Cards zorgen ervoor dat jouw berichten meer ruimte krijgen in de feed waardoor ze meer opvallen. Dit gaat ervoor zorgen dat meer mensen erop klikken.

Pinterest Marketing 2014 & 2015

Pinterest is in Nederland niet bijzonder groot, maar wat wel interessant is dat bezoekers die van Pinterest komen gemiddeld meer besteden in een webshop dan bezoekers die van Facebook en Twitter komen. Het in gebruik nemen van Pinterest is dus zeker het overwegen waard. Nooit geschoten is altijd mis. Pinterest is erg visueel ingesteld en zeker als jij in de mode branche zit zou Pinterest marketing erg succesvol kunnen werken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *