Pinterest wordt veel minder ingezet door bedrijven dan andere social media platformen zoals Facebook en Twitter. Daar willen ze bij Pinterest natuurlijk verandering in brengen.
Pinterest heeft kort geleden een nieuw analytics platform geïntroduceerd. Dit platform moet slimmer zijn en kan jou meer inzicht geven over hetgeen jouw klanten in geïnteresseerd zijn. Met de toevoeging van de nieuwe analytics wil Pinterest het voor jou aantrekkelijker maken om Pinterest in te zetten als marketing tool.

Met de nieuwe analytics van Pinterest krijg je te zien hoeveel meer bezoekers jouw webshop krijgt als je de Pin It button toevoegt. Ook krijg je meer informatie te zien over de mensen die engagen met jouw bedrijf. Je krijgt te zien waar ze in geïnteresseerd zijn en welke andere bedrijven ze volgen. Op basis hiervan kan je jouw pins beter aanpassen op jouw publiek. Met de nieuwe analytics krijg je ook advies hoe je het aantal impressies, kliks en repins kan verhogen. Zo kan je jouw Pinterest strategie aanpassen en meer mensen bereiken.

Pinterest bedrijfsprofiel

Wil je ook gebruik maken van de nieuwe analytics platform van Pinterest, dan moet je wel eerst een bedrijfsprofiel aanmaken. Als je al een privé profiel hebt dan kan je deze omzetten naar een bedrijfsprofiel. Dit kan heel makkelijk via de website van pinterest. Volg alle stappen en vul alle informatie in en zet binnen enkele minuten jouw privé profiel om naar een bedrijfsprofiel.
Als je nog geen Pinterest account hebt, dan kan je meteen een bedrijfsprofiel aanmaken. Dat kan heel makkelijk via de bedrijfspagina van pinterest.

 

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *