Google Adwords is een bekende tool die webshops kunnen gebruiken om te adverteren. Toch zijn er enkele handige opties in Adwords die nog niet door iedereen ingezet worden. Door hiervan gebruik te maken loop jij een stapje voor op je concurrenten. In de bovenstaande video worden de mogelijkheden van advertentieplanning, remarketing en sitelinks uitgelegd.

Advertentieplanning

De meeste Adwords gebruikers laten hun advertenties 24 uur per dag draaien. Het is voor je advertentiebudget veel beter om alleen te adverteren op de dagen en uren die een hogere conversieratio hebben. In de bovenstaande video wordt uitgelegd hoe je kan uitzoeken welke uren dat zijn en hoe je advertentieplanning kan instellen.

Remarketing

Remarketing is nog niet zo populair, maar het is een makkelijke en goedkope techniek om potentiële klanten te bereiken. Bij remarketing toon je advertenties aan een selecte groep mensen die in jouw webshop zijn geweest. Je kan zelf de selectiecriteria instellen en op basis daarvan één of meerdere remarketinglijsten maken. In de bovenstaande video wordt het concept van remarketing verder uitgelegd en krijg je te horen hoe je het zelf in kan zetten.

Sitelinks

Bij het tonen van een advertentie op Google kan je er ook voor kiezen om sitelinks te tonen. Door gebruik te maken van sitelinks komen de bezoekers op de juiste en relevante pagina’s terecht. Dit verlaagt de bounceperentage van bezoekers die niet snel genoeg kunnen vinden wat ze zoeken. De video legt uit hoe je het tonen van sitelinks kan instellen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *