Iedereen die een Google Adwords advertentie heeft opgezet weet dat de basis van een Adwords advertentie bestaat uit een titel, twee regels voor de beschrijving, een zichtbare URL en de bestemmingspagina. De oplettende gebruikers is het misschien weleens opgevallen tijdens het Googlen dat de titel en de eerste regel van de beschrijving worden samengevoegd met de titel van de advertentie. Het grote voordeel hiervan is een extra lange Adwords titel waardoor de advertentie iets meer opvalt. Dit kan uiteindelijk voor een hogere click-through-rate (CTR) zorgen. In dit artikel lees je hoe jij ook extra lange titels kunt maken voor de Adwords advertenties van jouw webshop.

Een Google Adwords advertentie maken

Bij het maken van een Google Adwords advertentie krijg je het onderstaande scherm te zien. In het rechter gedeelte kun je direct een voorbeeld zien van hoe de advertentie getoond wordt indien het aan de zijkant van de zoekresultaten verschijnt en hoe het eruit ziet als het boven de zoekresultaten komt te staan. In de onderstaande weergave zie je goed terug dat de velden die je moet invullen overeenkomen met de opmaak van de advertenties aan de zijkant. Indien de advertentie bovenaan de zoekresultaten getoond wordt, worden de eerste en tweede regels van de beschrijving samengevoegd. Let er dus op dat het een mooi geheel vormt.

Google Advertentie Maken

Een lange titel in een Google Adwords advertentie

Je kunt jouw advertenties meer laten opvallen door de titel van de Adwords advertentie en de eerste regel van de beschrijving samen te voegen. Hoe kun je dat doen? Eigenlijk is het heel eenvoudig. Plaats een punt, vraagteken of uitroepteken aan het einde van de eerste regel van de beschrijving en je hebt het voor elkaar. In de onderstaande weergave zie je dezelfde advertentie maar nu met een punt achter de eerst regel van de beschrijving. Het resultaat is een extra lange titel van jouw Google Adwords advertentie.

Google Adwords Advertentie met Lange Titel

Deel jouw ervaringen met ons en onze bezoekers

Pas jij deze techniek al toe en maak jij al een tijdje gebruik van de extra lange titels in Google Adwords? Wij zijn benieuwd naar jouw resultaten. Is de CTR al gestegen?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *