Als je jouw bedrijf wilt promoten via social media dan heb je natuurlijk een Facebook bedrijfspagina nodig. In dit artikel geven we in het kort aan hoe jij zo’n pagina aan kan maken en waar je rekening mee moet houden.

Om een Facebook pagina aan te kunnen maken moet je een persoonlijk profiel hebben op Facebook. Een pagina moet dus altijd gelinkt zijn aan een profiel. Deze link is alleen bij jou bekend en niemand kan zien dat jij die pagina aangemaakt hebt.
Er zijn verschillende manieren om op het scherm te komen waar je een pagina aan kan maken. Je kan er rechtstreeks heen via deze link. Als je al een Facebook scherm open hebt, kan je rechtsboven op het driehoekje klikken en krijg je een menu te zien. Klik dan op “pagina maken”.

Nieuwe Facebook Pagina MakenNieuwe Facebook Pagina MakenNieuwe Facebook Pagina Maken
Als het goed is krijg je bovenstaande scherm te zien waar op basis van het type bedrijf die je hebt een pagina kan maken. Een plaats, lokaal bedrijf of organisatie heeft extra opties waarbij Facebook gebruikers kunnen inchecken als ze jouw bedrijf bezoeken. Deze opties zijn niet beschikbaar bij de andere 4 types bedrijfspagina. Kies het type pagina wat het beste bij jouw type bedrijf past, vul de benodigde informatie in en klik op de knop “aan de slag”.

Paginanaam

Als je een pagina aanmaakt moet je deze natuurlijk een naam geven. Dit kan jouw bedrijfsnaam zijn of een naam die goed past bij jouw werkzaamheden. Facebook heeft wel enkele regels wat betreft de benoeming van pagina’s. De naam mag geen generiek woord zijn zoals pizza en mag ook geen naam van een locatie zijn zoals “Rotterdam”. De naam mag wel deze woorden bevatten zoals “Slice of Pizza” en “VVV Rotterdam”. Verder mogen pagina namen geen symbolen, slogans of het woord “Facebook” bevatten. Als een pagina geen officiële pagina is van een bedrijf mag de naam bezoekers niet misleiden om te denken dat het wel een officiële pagina is. En natuurlijk mogen namen niet beledigend zijn of de rechten van iemand schenden.

Een pagina beheren

Als je een pagina hebt aangemaakt beheer jij deze pagina. Je kan deze rechten ook aan meerdere mensen geven. Als beheerder van de pagina is het jouw taak om de pagina te vullen en te voorzien van de juiste informatie. Via de knop instellingen boven aan de pagina kan je alle informatie over je bedrijf invullen. Het hangt van jouw type bedrijf af welke informatie relevant is om in te vullen en het hangt ook van het type pagina af welke informatie je in kan vullen. Bepaal voor jezelf wat belangrijk is, maar zorg er in ieder geval voor dat je contactgegevens erop staan en dat er staat beschreven wat jouw bedrijf doet. Als alles ingevuld is kan je beginnen met jouw Facebook pagina te promoten.

Wil je meer weten over hoe je een pagina moet maken en beheren? Eind 2014 komt onze cursus “Een succesvolle bedrijfspagina maken”.
Als je op de hoogte gehouden wilt worden als de cursus online staat, stuur ons dan een bericht via onze contactformulier.

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *