Als je een advertentie op Facebook laat draaien, kijk je waarschijnlijk vooral naar hoeveel impresssies en klikken de advertentie heeft gehad. Dit is natuurlijk goed om te weten, maar Facebook heeft nog meer handige data die je kan bekijken in de rapporten van jouw advertenties.

Facebook houdt heel goed bij wie jouw advertenties hebben gezien, waar de advertentie getoond is en of ze hebben geklikt of niet. Deze informatie kan jij ook achterhalen met de dimensiefunctie van rapporten voor Facebook-advertenties.

Zelf aan de slag met dimensies

In je advertentiebeheer klik je eerst op de functie voor rapporten. Je krijgt dan een tabel te zien met o.a. informatie over weergaven, klikken en kosten. Klik rechts bovenin op de knop “kolommen bewerken” en kies dan bij dimensies de optie “gegevensspecificatie”. Je krijgt dan de onderstaande scherm te zien.

Facebook kolommen maken

In dit scherm kan je nieuwe dimensies toevoegen aan jouw rapport, zoals leeftijd, geslacht, leeftijd en geslacht, land, plaatsing, tussen apparaten en bestemming. De optie plaatsing is de plaatsing van de advertentie op de pagina. Hiermee kan je zien of de advertentie in de news feed is getoond, aan de rechterkant van de pagina of op mobiel. De optie tussen apparaten laat zien op welk apparaat de advertentie is gezien en op welk apparaat de conversie is geweest.

Wat je met deze data kan doen

Zoals gezegd kan je met deze optie precies zien welke mensen je advertentie gezien hebben, maar ook welke mensen geconverteerd hebben. Op basis hiervan kan je voor toekomstige advertenties je doelgroep optimaliseren. Daarnaast kan je ook aan de hand van conversies zien of het tonen van mobiele advertenties succesvol is of dat je je beter kan richten op de newsfeed voor meer conversie. Bekijk dus regelmatig de relevantie data en pas daar je advertenties op aan.

Wil jij meer leren over adverteren op Facebook en direct advertenties kunnen maken die enorm relevant zijn en effectief zijn? Volg dan onze Online Cursus Facebook Adverteren.

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *