Vorige week kondigde Google de nieuwe callout extensies aan waarmee je extra tekst met aanbieding of voordelen toe kan voegen aan jouw advertenties. Deze callout teksten kun je gebruiken om bijvoorbeeld gratis verzending en laagste prijs garantie extra te benadrukken zodat jouw webshop er tussen alle andere advertenties uitspringt. Dit kan leiden tot een verhoogde klikratio. Het toevoegen van callouts kosten niets en je betaalt zoals altijd alleen voor de advertenties waarop geklikt wordt.

Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien van een advertentie waarbij er callouts worden getoond.

Callout Advertentie Extensie

Instellen van callout extensies

De callouts kunnen op account-, campagne- of advertentiegroepniveau gemaakt worden. Dit betekent dat je geen nieuwe advertenties hoeft te maken en dat data over de prestatie van de advertenties behouden blijft. De callout extensies kunnen op elk moment gewijzigd worden, waardoor je altijd de juiste aanbiedingen onder de aandacht kan brengen. Dit alles kan zoals je gewend bent bij Google Adwords allemaal ingepland worden zodat jij bepaald op welke dagen en tijden de callouts weergeven mogen worden. Het is natuurlijk ook mogelijk om callout extensies te maken specifiek voor mobiele telefoons en tablets.

Er moeten minimaal twee callouts ingesteld worden per account, campagne, of advertentiegroep gemaakt worden, maar Google raadt gebruikers aan om het maximum van vier callout extensies aan te maken zodat er genoeg keuze voor weergave is. Het aantal callouts die getoond worden hangt af van de volgorde, lengte en prestaties van de callouts. Google geeft verder aan dat het niet zo is dat er altijd callouts worden getoond bij advertenties.

Callout extensies voor jouw webshop

Als je gebruik gaat maken van de callout extensies moet je goed nadenken over wat jouw webwinkel uniek maakt ten opzichte van jouw concurrenten. Hierbij is ook van belang om te bedenken hoe deze callouts jouw advertenties nog beter kunnen maken.

Het is aan te raden om direct te beginnen met de callout extensies, omdat weinig webshops er nog gebruik van maken. Hierdoor vallen de advertenties met callouts meer op dan de rest. Controleer in de toekomst ook regelmatig welke callouts jouw concurrenten gebruiken. Het is natuurlijk mogelijk dat iedereen vergelijkbare callouts gaat gebruiken waardoor ze niet meer uniek en opvallend zijn. Probeer je dus altijd te onderscheiden van concurrenten.

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *