Webshops die willen adverteren kunnen er ook voor kiezen om affiliate marketing toe te passen. In de bovenstaande video geven wij je enkele relevante tips voor 2014 & 2015 waarmee je meer kan halen uit affiliate marketing.

Dynamische banners aanbieden

Een nieuwe mogelijkheid binnen affiliate marketing is het gebruik van dynamische banners. Als je dynamische banners gebruikt wordt de inhoud van de banner aangepast aan de pagina waarop het getoond wordt. Een andere mogelijkheid is dat de banner wordt aangepast aan de interesses of zoekverleden van de bezoeker. Het voordeel van dynamische banners is dat ze relevanter zijn en dus kunnen leiden tot een hoger klikpercentage en uiteindelijk mogelijk ook meer verkopen.

Transacties handmatig goedkeuren

De meeste webshops laten alle transacties automatisch goedkeuren. Dit spaart natuurlijk heel veel tijd, maar je mist dan veel relevante informatie die je kan krijgen door de transacties handmatig goed te keuren. Door alles zelf goed te keuren kan je verschillen ontdekken tussen publishers die goed presteren en slecht presteren en welke publishers een hoge retourspercentage hebben. Een ander voordeel van het handmatig goedkeuren van transacties is dat je onnodige kosten kan besparen. Als een bestelling retour komt heeft de publisher geen recht op commissie. Als je alles handmatig goedkeurt kan je de retouren eruit filteren en zo kosten besparen.

Bepaal de toegevoegde waarde van publishers

Een publisher moet toegevoegde waarde bieden aan jouw webshop. Denk dus goed na over welke publishers je wel of niet accepteert. In de video wordt een uitgebreide voorbeeld gegeven van publishers die geen enkele toegevoegde waarde bieden en alleen maar geld kosten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *