WooCommerce is een plugin voor WordPress websites waardoor je van een WordPress website een complete webwinkel kunt maken. WooCommerce maakt dus eCommerce mogelijk, maar het is mogelijk om nog veel meer uit een WooCommerce webshop te halen met behulp van de nodige plugins. In dit artikel vind je zeven handige WooCommerce plugins die je niet mag missen en waar je absoluut even naar moet kijken of deze plugins ook handig zijn voor jouw WooCommerce webshop.

WooCommerce Plugin: Mailchimp Subscribe

Het koppelen van de e-mail marketing software Mailchimp is absoluut aan te raden voor iedere (startende) webshop. Je kunt voor je nieuwsbrief een aanmeldformulier maken op de homepage van je website maar het is natuurlijk ook handig als mensen bij het afrekenen direct kunnen aangeven dat ze voortaan graag de nieuwsbrief ontvangen (lees ook: 5 Tips Voor Meer Nieuwsbrief Aanmeldingen). Dit is helaas geen standaard functionaliteit binnen WooCommerce maar met behulp van de plugin Mailchimp Subscribe wordt deze functie toch aan het afrekenproces toegevoegd. Lang niet iedere klant zal zich inschrijven voor de nieuwsbrief maar iedere aanmelding is er één. Maak dus gebruik van deze plugin om hier optimaal van te profiteren. Indien de klant zich inschrijft voor de nieuwsbrief dan is het wettelijk toegestaan om deze klant op een later tijdstip opnieuw te bereiken door het versturen van een nieuwsbrief. Klik hier voor meer info…

WooCommerce Plugin: WooCommerce Recover Abandoned Cart

Het zou ideaal zijn als iedere klant de producten afrekent die hij/zij in de winkelwagen toevoegt. Helaas is dit niet het geval zijn er altijd mensen die producten toevoegen aan de winkelwagen en om wat voor reden dan ook de webshop verlaten zonder het bestelproces af te ronden in principe ben je deze bezoeker dan kwijt dat is jammer want met een plug-in voor Roelcommerce is het vaak mogelijk om deze niet converterende klant terug te krijgen in je webshop. De plugin WooCommerce Recover Abandoned Cart maakt het mogelijk om deze groep van bezoekers een e-mail te sturen indien het e-mail adres al ingevuld was. In de praktijk zie je dat een groot percentage van deze niet converterende bezoekers uiteindelijk toch besluit om te kopen. Het is een betaalde plug-in maar deze investering ga je er absoluut uithalen door een stijgend aantal orders. Klik hier voor meer info…

WooCommerce Plugin: WooCommerce Dynamic Pricing & Discount

Binnen boekenbeurs is het mogelijk om een korting toe te passenOp een product. De mogelijkheden zijn echter wel beperkt want je kunt er alleen een van vorige prijs instellen. Met de plug-in WooCommerce Dynamic Pricing & Discount kun je op eens heel veel kortingsregels gaan toepassen en een korting zoals 10% korting bij aankoop van vijf of meer producten instellen. Of bijvoorbeeld Koop drie producten voor de prijs van twee. De opties die je met deze wolkammers plug-in krijgt Zijn echt enorm uitgebreid. Wil jij leuke kortingsacties in de wolkammers webwinkel verwerken? Dit is de plug-in die je dan nodig hebt. Klik hier voor meer info…

WooCommerce Plugin: Loyalty Rewards for WooCommerce

Het is leuk als iemand een bestelling in jouw webshop plaatst, maar het is natuurlijk nog veel leuker als deze klant vaker bij jouw gaat bestellen. Dit kan gestimuleerd worden met een loyaliteitsprogramma/spaarprogramma. De WooCommerce plugin Loyalty Rewards for WooCommerce voegt deze functionaliteit toe aan de webshop en zorgt ervoor dat klanten punten sparen. Dit kan ervoor zorgen dat ze voortaan bij jou blijven bestellen en niet naar een concurrent gaan. Klik hier voor meer info…

WooCommerce Plugin: WooCommerce Availability Notifications

Niets is vervelender dan een product dat uitverkocht is. Jij kan het product niet meer verkopen en een bezoeker die interesse heeft zal teleurgesteld zijn. Om te voorkomen dat ze direct naar de concurrent gaan kun je met behulp van de plugin WooCommerce Availability Notifications ervoor zorgen dat de bezoeker zijn/haar emailadres achterlaat. Zodra het product weer op voorraad is ontvangt deze potentiële klant een email. Je gaat merken dat een deel van de bezoekers die deze functionaliteit gebruikt ook daadwerkelijk het product koopt. Daarnaast kun je deze functie ook goed gebruiken bij nieuwe producten die binnenkort leverbaar zijn. Je krijgt alvast een inschatting van de interesse in het product en kunt daar de inkoop op afstemmen. Klik hier voor meer info…

Over WebshopTraffic

WebshopTraffic.nl is het nieuwe platform waar webshop eigenaren terecht kunnen voor informatie over het krijgen van meer bezoekers in webshops. Op WebshopTraffic lees je veel online marketing tips en technieken die ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers krijgt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *